Ipari felhasználás

JAL Engineering

Az EIZO táblaasztalos monitorával elősegíti az együttműködést és támogatja a biztonságos munkafolyamatokat.

Content_Stage_JAL.jpg

A JAL Engineering Co., Ltd. a Japan Airlines légitársaságcsoport számára biztosítja a repülőgépek biztonságos üzemeltetését a hajtóművek és alkatrészek karbantartásával, valamint a kapcsolódó tevékenységek tervezésével és irányításával. 2024. februárjában a JAL Engineering egy 55 hüvelykes DuraVision MDU5501WT 4K chart table monitort telepített az EIZO-tól egy irodafelújítási projekt részeként a Haneda Aircraft-Maintenance Center karbantartó részlegén. Ezt a tengeri monitort a műveletek digitalizálása érdekében választották. Beszélgettünk az illetékes munkatársakkal, hogy megtudjuk a döntés okait és a monitor használatát.

Image02.jpg
Kazuyuki Inoue, vezető igazgató

Belföldi Vonalkarbantartási Iroda, Vonalkarbantartási Osztály, Haneda Repülőgép-karbantartó Központ

Image03.jpg
Yoshihisa Fukuda, igazgató

Belföldi Vonalkarbantartási Iroda, Vonalkarbantartási Osztály, Haneda Repülőgép-karbantartó Központ

Image04.jpg
Yoshinobu Handa, igazgató

Vonalkarbantartási Technológiai Iroda, Vonalkarbantartási Osztály, Haneda Légijármű-karbantartó Központ

Meséljen a munkájáról.

"A repülőgépek karbantartásának két típusa van: a line karbantartás, amelyet viszonylag rövid idő alatt végeznek el, és a báziskarbantartás, amely egy hangárban történik, és több időt vesz igénybe. A táblaasztalos monitor a JAL Engineering éjjel-nappal dolgozó vonalkarbantartó részlegénél került telepítésre. Ez az osztály a repülőgép érkezése és indulása közötti korlátozott idő alatt végzi el a karbantartási munkálatokat, és éjszakára leparkolja a repülőgépet. A szűkös időkeret miatt a hatékony információcsere kulcsfontosságú. Ezért telepítettük az MDU5501WT monitort, amely nagyméretű kijelzővel rendelkezik, és lehetővé teszi az érintéses és a tollal történő bevitelt is."

Image05.jpg

Az irodában telepített MDU5501WT

Hogyan használja az MDU5501WT készüléket?

"A Haneda repülőtér a JAL Engineering karbantartási műveleteinek központi csomópontja, ahol a hazai és nemzetközi forrásokból származó információk széles skáláját gyűjtik össze. Az MDU5501WT monitort az átadási dokumentumok, karbantartási kézikönyvek, valamint a repülőgépekről készült friss felvételek és fotók megjelenítésére használják, így felbecsülhetetlen értékű eszköz a személyzet közötti információmegosztásban. A nagy képernyő lehetővé teszi nagy mennyiségű információ egyidejű megjelenítését, és megkönnyíti a zökkenőmentes adatcserét több alkalmazott között."

Image06.jpg

Az alkalmazottak a monitoron cserélnek információt.

"Osztályunk éjjel-nappal három műszakban dolgozik. Minden műszak végén a lejelentkező munkatárs minden szükséges információt átad a következő műszaknak. Az átadás során a felelős munkatársak a monitor köré gyűlnek, hogy kicseréljék és megbeszéljék az információkat. Ezenkívül, ha a repülőgéppel bármilyen probléma merül fel, felmérik a helyzetet, megbecsülik a következő járat karbantartási igényeit, és meghozzák a végső döntést."

"Az MDU5501WT bevezetése előtt az információkat papírra nyomtatták vagy egyéni PC-ken keresztül cserélték ki. Ez azonban megnehezítette, hogy több felhasználó egyidejűleg hozzáférjen ugyanahhoz az információhoz. A nagy képernyő bevezetésével egy olyan központi helyet hoztunk létre, ahol a munkatársak találkozhatnak, hogy ugyanazokat az információkat áttekintsék és megosszák egymással az ötleteiket."

Mesélne nekünk többet arról a döntéshozatali folyamatról, amely a telepítéshez vezetett?

"2022-ben a vállalat felújítási projektet indított, beleértve azt az emeletet is, ahol az osztályunk található. A belsőépítészet korszerűsítése mellett a hatékonyabb munkakörnyezet kialakítására is figyelmet fordítottak. Miután felismertük a meglévő rendszer hiányosságait, közös platformot javasoltunk más japán és tengerentúli kirendeltségekkel. Ez a platform szolgálna a megbeszélések és a koordináció alapjául, hogy lerövidítsük a reakcióidőt, javítsuk a repülőgépek minőségét ügyfeleink számára, és növeljük a járatok pontosságát."

"A projekt előrehaladtával javasoltuk egy asztali monitor bevezetését, amely érintéses beviteli lehetőséggel rendelkezik az információmegosztáshoz. Olyan eszközt kerestünk, amely támogatja az érintéses és a tollas bevitelt is, és amelyet vízszintesen lehet elhelyezni, mivel a függőleges TV-k és monitorok nem ideálisak, ha több ember nézi a képernyőt. Az egyik lehetőség, amelyet fontolóra vettünk, az EIZO kártyaasztal-monitor volt. Mivel az irodánk egy karbantartó telephely, amely ki van téve a pornak és a rezgésnek, a tartósság kulcsfontosságú tényező volt a választásunkban. Más cégek nagyméretű asztali monitorokat kínáltak, de egyik sem volt elég robusztus ahhoz, hogy ellenálljon a nagy igénybevételnek. Mivel az MDU5501WT-t tengeri használatra tervezték, tökéletesen megfelelt a követelményeinknek."

Image07.jpg

A felújított iroda, ahol a repülőgépek karbantartásához szükséges műszaki támogatást nyújtják napi szinten.

"Amikor a szoftverre került a sor, olyan terméket választottunk, amely a hardvertől függetlenül teljesíti vállalatunk követelményeit. Az egyik ok, amiért az MDU5501WT-t választottuk, az volt, hogy nem igényel előre telepített operációs rendszert. Mivel a vállalat által engedélyezett PC-t és LAN-hálózatot használunk, csak egy speciális monitorra volt szükségünk a megjelenítéshez. Fontos volt számunkra, hogy a monitor könnyen leolvasható és kezelhető legyen, ezért nagy hangsúlyt fektettünk a képpontok számára és az érintési teljesítményre. Végül az MDU5501WT mindezen kritériumoknak megfelelt."

Milyen tapasztalatokat szerzett eddig?

"A legnagyobb előny a nagy képernyő, ahol sok alkalmazott egyszerre láthatja ugyanazt az információt. A legfrissebb információk mostantól az egész irodában megoszthatók, biztosítva a kommunikáció pontosságát és következetességét. Ez elősegíti a biztonságérzetet és a megértést a csapatban.

Image08.jpg

"Nagyon elégedettek vagyunk a monitor tartósságával és megbízhatóságával. Információcseréink és megbeszéléseink során gyakran használunk tollat íráshoz, vonalak húzásához és jegyzetek készítéséhez. A bevitelre való reagálás kiváló, így habozás nélkül használhatjuk a monitort.

Az irodán belüli egyértelmű kommunikáció biztosítása érdekében olyan rendszert vezettünk be, amely lehetővé teszi, hogy az írásos információk bárhonnan elérhetők legyenek egy PC-n vagy a felhőn keresztül. Olyan rendszert is létrehoztunk, amely az MDU5501WT-ről származó adatokat az irodában lévő nagy monitorra vetíti, hogy szükség esetén könnyebben meg lehessen osztani az információkat olyan munkatársakkal, akik nem közvetlenül a monitorral dolgoznak."

Van bármilyen kérése az EIZO számára?

"Hasznos lenne, ha a termékhez lennének opcionális tartozékok, például egy tálca az italoknak és a notebookoknak, ha többen gyűlnek össze a monitor körül, vagy egy állvány, hogy a monitort laposan lehessen elhelyezni. Ezenkívül a monitortól távolabb tartózkodó vagy korlátozottan elérhető emberek nehezen érhetik el a képernyő másik oldalát. A négy sarok mindegyikében egy-egy trackpad hozzáadása javítaná a felhasználók használhatóságát."

Milyen kilátásai vannak a vállalatának a jövőre nézve?

"Fontos működési célt tűztünk ki magunk elé, amelyet "Zéró-Zéró-100"-nak nevezünk, és amely a repülés során nulla hibát, a karbantartás során nulla hibát és a 100 százalékos pontos indulási arányt célozza. E cél elérése érdekében aktívan folytatjuk a digitális átalakulást, és bevezettük a prediktív szervezés és a megelőző karbantartás rendszerét. Hiszünk abban, hogy a "Zéró-Zéró-100"-at úgy érhetjük el, hogy a problémákat még azelőtt kezeljük, mielőtt azok nagyobb problémává eszkalálódnának, ahelyett, hogy csak a bekövetkezésük után reagálnánk.".

Image09.jpg

Balról jobbra: Kazuyuki Inoue, Yoshihisa Fukuda, és Yoshinobu Handa

"Emellett olyan rendszereket szeretnénk kifejleszteni, amelyek a digitális technológia segítségével biztonságérzetet adnak ügyfeleinknek, hogy biztonságosabbá tegyék az utazást. Tekintettel szerelőink sokrétű szakértelmére, együtt fogunk dolgozni, hogy erősségeinket kihasználva javítsuk karbantartási szolgáltatásaink minőségét. Egy olyan együttműködő környezet ápolásával, ahol az információkat és az ötleteket szabadon megosztjuk egymással, kiemelkedő eredményeket kívánunk elérni."

További hivatkozások

MicroNav_Stage.jpg

Micro Nav

A Micro Nav és a Holland Királyi Légierő az EIZO Raptor RP4325 monitorra támaszkodik a légiforgalmi irányító szimulátorokban.

Tudjon meg többet
Antwerpen_Image_03.JPG

Antwerpeni kikötő

A többfunkciós EV3237 képes a különböző típusú képek pontos megjelenítésére, és páratlan megbízhatóságot is kínál.

Tudjon meg többet